Marketing Automation
Success Workshop

18 SEPTEMBER

  • Tid: 08.30 - 16.00
  • Pris: Alt 1) 5 995 kr plus moms (endast workshop). Alt 2) 7 995 kr plus moms (konferens + workshop). Klicka här för anmälan.
  • Plats: Stockholm (lokal anges senare)

Syftet med workshopen
Efter genomförd workshop av Martin Stenke, Partner/Lead Strategist, Infunnel har du antingen verktygen för att komma igång med Marketing Automation, eller, en god idé om hur det ni redan startat kan bli ännu bättre.

Målgrupp

Workshopen riktar sig mot dig som är CMO, Marknadschef, Digital Marknadschef, Säljchef, CTO/CIO och VD/CEO på ett medelstort eller stort bolag. Vi utgår från era konkreta projekt, frågor & utmaningar.

Förkunskapskrav

För att du ska dra mesta möjliga nytta av denna workshop bör du ha en god insikt i det digitala ekosystemet för marknadsföring 2019. Det är bra om du har   grundläggande kunskap om Web, Sociala kanaler, SEM/SEO och CRM. Ni planerar att komma igång med MA eller har redan börjat, men vill ha en bättre effekt.

Förberedelse

För att vi ska kunna behandla verkliga frågor, utmaningar och problem, vill vi att ni kortfattat beskriver ert nuläge, era frågor och era förväntningar redan dagen innan via ett onlineformulär. På så sätt kan vi förbereda workshopen så att vi kan prata om era egna case parallellt med andra verkliga exempel.


AGENDA

08.30    Registrering & kaffe

09.00    Introduktion till dagen, genomgång av agenda

09.15    Presentation av deltagarna, samt era utmaningar & frågeställningar

09.45    Hur definierar vi MA? - Gruppdiskussion för att enas

10.00    Kundresan som grund för MA - Vi skissar och ritar flöden

10.30    Förmiddagskaffe

10.45    Mål, KPI:er, Scoring -  Vi väljer tillsammans 5-10 KPI:er och tittar på olika scoringmodeller

11.30    Välja, samla in och använda data i linje med GDPR - Vi bygger enkla datamodeller och pratar gating och progressivitet

12.15    Lunch

13.00    Kommunikationen, personaliserat content - Att anpassa content för att passa olika kundresor

13.30    Kanaler, digitalt och IRL - Välj rätt kanaler och gör IRL event till digitala signaler

14.00    Att välja plattform, eller "Marketing Stack” - Hur ska man tänka? Vilka är de avgörande skillnaderna?

14.30    Eftermiddagskaffe

14.45    Vanliga problem & fallgropar - Hur undviker man dem? Vad gör vi om de ändå inträffat?

15.15 
  Att komma igång - Vi skapar tillsammans en enkel handlingsplan

15.45    Summering

16.00    Slut

Anmäl dig här!

Martin Stenke
Partner/Lead Strategist, Infunnel

WORKSHOPLEDARE

Marketing Automation har varit vardag för Martin i snart tio år. Idag äger och driver hankonsultbolaget Infunnel, med fokus på automatisering, optimering och konvertering i digitalakanaler. Han har jobbat med affärsutveckling online i hela sitt yrkesliv och har hjälpt företag som Mercedes-Benz, Tetra-Pak, Vattenfall och Resurs Bank. På Infunnel jobbar han med strategi och har access till ett flertal marketing automation-system, så som Salesforce Marketing Cloud, Pardot, Marketo, Eloqua och Hubspot.

Läs mer

Infunnel

Nordens ledande Martech byrå, med fokus på Marketing Automation, CRM & digitala leads.

Läs mer

NOWBiZ Business Events

We connect Business Executives!